ANAF-ul explică cum se pot înregistra persoanele în SPV și care sunt serviciile de care vor beneficia contribuabilii

by Christian Suciu

ANAF-ul a publicat e site-ul oficial un material ce conține informații legate de modul prin care persoanele fizice se pot înregistra în Spațiul Virtual privat dar și care ar fi beneficiile acestora în urma efectuării acestui proces.

SPV-ul este un serviciu de distribuție electronică prin intermediul căruia pot fi transmise date între terți prin mijloace electronice, fapt ce oferă o mai mare siguranță împotriva pierderii, furtului sau deteriorării sau modificării neautorizate a acestora. Prin SPV atât persoanele fizice (PF) cât și persoanele juridice (PJ) dobândesc un mediu virtual administrat de Ministerul Finanțelor/ANAF prin care vor putea comunica electronic informații către Ministerul Finanțelor informații despre situația financiară sau fiscală a acestora.

Cum se poate realiza înregistrarea?

  • Pe CNP/NIF cu nume de utilizator si parola înregistrare utilizator (anaf.ro)
  • I. Activare cont fără deplasare la ghișeele ANAF:
  • a) „verificare număr document” – scrisoare SPV /somație/notificare;
  • b) „verificare număr înregistrare decizie” – decizie de impunere / decizie accesorii; Lista_documente.pdf (anaf.ro)
  • c) Identificare vizuala on-line (sistem video)- după înregistrare pe portal (se atașează in arhiva .zip actul de identitate fotografiat/ scanat), este obligatorie programarea online pentru identificare vizuala, in cel mult 10 zile.
  • https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/programari_online . 
  • Pe pagina cu datele contului, dar si pe email, PF primește instrucțiuni pentru programare, identificare si reguli de conduita. La data si ora programării alese de contribuabil, acesta e contactat prin Zoom si i se verifica identitatea.
  • Daca identitatea se verifica, se aproba înregistrarea in SPV, fapt care se confirma prin email. In caz contrar, se respinge motivat înregistrarea in SPV. Se respinge cererea daca: PF nu este prezenta la sesiunea de identificare vizuala online la data si ora programate/reprogramate, documentele transmise nu reprezintă imaginea actului de identitate valabil si/sau datele nu sunt corecte, persoana fizica nu răspunde corect întrebărilor adresate.
  • II. Activare cont cu deplasare la ghiseu:
  • d) „aprobarea la ghișeu” – după înregistrare pe portal, PF prezinta in cel mult 10 zile la orice ghișeu.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza