Turismul, o ramură neexploatată dar cu potențial uriaș. Lucian Rus, secretar de stat: Cred că întreaga industrie a conștientizat potențialul pe care îl avem ca țară

by Bianca Baraboi

Cum transformăm potențialul turistic în realitate?

În prezent turismul contribuie cu 4% la PIB-ul României. Pe viitor ținta este să se ajungă la măcar 10%, deoarece potențialul este unul uriaș. Prima News a început o nouă campanie, Turul României, prin care le prezintă telespectatorilor România fără farduri.

Săptămânal, prezentatorii canalului de ştiri din portofoliul Grupului Clever vor ajunge în oraşele mari ale ţării şi le vor arăta celor de acasă vieţile oamenilor cu bune, cu rele, cu reuşite şi nereuşite. Vom afla direct de la oameni dacă sunt sunt mulţumiţi de ţara lor, de oraşul lor, de liderii lor iar de la autorităţile locale ce au făcut pentru comunitate, ce nu au reuşit să facă şi cum arată viitorul oraşelor şi judeţelor pe care o păstoresc. Avem minusuri, dar și multe plusuri de descoperit, iar acestea reprezintă un punct de plecare pentru creșterea turismului.

În cadrul emisiunii Prima News cu Ciprian Aron s-a dezbătut subiectul legat de turismul neexploatat al țării noastre dar și potențialul uriaș pe care îl are. Spre exemplu zonele insuficient exploatate sunt de departe Delta Dunării dar și numeroasele stațiuni balneare.

O greșeală pe care se pare că o facem în continuare, este gândirea turismului pe sezon. O dezvoltare a turismului mai departe de zona sezonieră a mării și a muntelui, poate aduce turiști în plus în România. De la turismul cultural și până la turismul viticol, căile prin care se poate crește, sunt multe.

Horeca promite să contribuie cu 10% la PIB-ul țării

Dacă ne uităm pe cifre vedem că nu suntem aproape, doar că potențialul pe care noi îl avem în momentul de față, dezvoltarea întregii infrasturcturi, atât a țării în momentul actual, mai mult decât atât ne uităm la tot ce înseamnă industria și creșterea calității serviciilor, dacă ne uităm și la partea de bucătărie, unde chefii bucătari din România au venit cu soluâii extraordinare, și nivelul pe care ei îl prezintă turiștilor, este unul extraordinar, cred că întreaga industrie a conștientizat potențialul pe care îl avem noi ca țară și împreună trebuie să construim pentru a putea ajunge la acest deziderat de 10 la sută de care spuneați. Într-adevăr, acum suntem departe, dar și noi, Ministerul Turismului, prin acțiunile de promovare pe care le facem, începând cu toamna trecută și chiar acum, nu știu dacă ați văzut, avem în desfășurare în Italia, la Roma și la Milano, pe perioada sărbătorilor Pascale, o campanie outdoor pe autobuze, metrouri, panouri exterioare, cu care dorim să venim cu o măsură de promovare a țării, nu numai în rândul italienilor, dar și pentru ceilalți turiști care vizitează în perioada sărbătorilor Pascale, Roma, știm cu toții că este invadată de turiști, a declarat Lucian Rus, secretar de stat Ministerul Turismului, în cadrul emisiunii.

Turismul din România are o singură problemă: caracterul sezonier

Vlad Pufu, senator PNL: După părerea mea, turismul din România are o singură problemă: acel caracter de sezonalitate, de care trebuie să scăpăm noi. Foarte mulți ani, și înainte de 89, și industria moștenită de acolo, inclusiv Horeca, a fost structurată pe cele două mari puncte dacă vreți, Comstanța și Brașov, deci turismul de mare și de munte. Toată construcția asta a fost cu caracter de sezonalitate. Din păcate și după cum vedeți în ultimii ani, la mare nu mai este soare, și la munte nu mai ninge. Și atunci trebuie regândită toată această industrie. Cum vom face asta? E drept că aportul fiecărui sector în această industrie, mă refer la Horeca, eu știu, și la alte sectoare, contribuie substanțial dar nu sunt integrate. Trebuie să dezvoltăm și alte axe de turism, și mă refer aici la turismul cultural, la turismul de afaceri, la turismul wellnes, la turismul balneoclimateric, sunt foarte multe tipuri de turism care aduc o contribuție substanțială în PIB-ul acesta de 10% , în ținta aceasta de 10%, în alte țări. În Franța, care este prima la ce înseamnă turism, am văzut și statistici, are o contribuție mai mare de 10%, aproape de 20%. Dar pentru asta nu face doar turism estival, sezonier. În Franța vă duceți și pentru turism cultural, și pentru turism viticol, și pentru turism de wellnes, și pentru mare și pentru munte. Sunt multe elemente care contribuie. Noi trebuie să gândim o dezvoltare pe aceste linii, ca să putem diversifica, și avem cu ce, slavă Domnului.

Ciprian Aron vă așteaptă de luni până vineri pe Prima News, cu cele mai interesante subiecte ale momentului.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza