România trece, în această noapte, la ora de iarnă. Zeci de trenuri își schimbă programul de circulație

by admin

România trece în această noapte la ora oficială de iarnă. Ceasurile se dau cu o oră înapoi, iar ora 4:00 devine ora 3:00. Astfel, ziua de 31 octombrie 2021 devine cea mai lungă zi a anului, cu 25 de ore.

Acest lucru va afecta și transportul feroviar. CFR SA a anunțat că 64 de trenuri de călători (de stat şi private) vor circula, în noaptea de sâmbătă spre duminică, după ora de iarnă. Atfel, trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4:00, ora oficială de vară, vor opri în staţiile din parcurs – de regulă prima staţie cu oprire utilizată de călători, evitându-se opriri în staţiile intermediare -, şi vor pleca după noua oră a Europei Orientale.

Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4:00 (care devine ora 3:00) şi care au de parcurs o distanţă scurtă până la staţia finală, vor circula până la destinaţie. Trenurile de marfă aflate în circulaţie după ora 4:00 (care devine ora 3:00) îşi vor continua mersul până la staţia finală.

Întrucât şi în ţările vecine trecerea la ora oficială a Europei Orientale are loc în aceeaşi zi, 31 octombrie 2021, între staţiile de frontieră cu Republica Moldova, Ungaria, Iugoslavia, Ucraina şi Bulgaria trenurile vor circula după orarul din mersul de tren în vigoare.

Astfel, pe raza a şapte sucursale regionale de cale ferată, 64 de trenuri de călători (51 – CFR Călători şi 13 – operatori privaţi) vor fi afectate de schimbarea orei, după cum urmează: 34 trenuri – aşteaptă la îndrumare; 29 trenuri – aşteaptă în parcurs; 1 tren – circulă până la staţia finală după ora de vară.

La nivel naţional, cele 64 trenuri care aparţin tuturor operatorilor de transport feroviar de călători, vor staţiona 3660 de minute pentru trecerea la ora oficială de iarnă.

Ora de iarnă este valabilă până la sfârșitul lunii martie 2022. Atunci vom trece la ora de vară, iar ceasul se dă cu o oră înainte, ora 3:00 devenind ora 4:00.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza