Proiectul de electrificare a căii ferate Cluj-Napoca-Episcopia Bihor, aprobat de Guvern

by Christian Suciu

Proiectul ce privește electrificarea căii ferate dintre Cluj-Napoca și Episcopia Bihor a fost aprobat iar trenurile ce vor circula pa această rută se vor putea deplasa cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră. Finanțarea proiectului este asigurată prin PNRR, alături de Ministerul Transporturilor și CFR SA.

” În ședința Guvernului României de miercuri, am adoptat proiectul de hotărâre care va avea ca finalitate modernizarea căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Este un moment important pentru regiunea de Nord-Vest a țării, în special pentru județele Cluj, Sălaj și Bihor care vor beneficia în mod direct de investițiile care vor fi realizate și care vor permite creșterea vitezei de circulație pe acest tronson la 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h pentru cele de călători.

Dacă ținem cont că segmental Cluj-Oradea a fost construit în anii 1800 și dat în folosință în anul 1870, fără să beneficieze de-a lungul timpului de modernizări semnificative, actul normativ adoptat astăzi reprezintă un moment important pentru modernizarea infrastructurii de transport pe cale ferată din România. După 150 de ani, Nord-Vestul țării va putea să beneficieze de transport feroviar la viteze decente și să iasă din primitivismul care a dominat ultimii 30 de ani deplasarea sau transportul de mărfuri pe calea ferată.” a declarat ministrul apărării Vasile Dâncu.

Data prevăzută pentru finalizarea lucrărilor este 2026 iar costurile la care se ridică operațiunea de modernizare se apropie de 3 miliarde de lei.

Prevederile proiectului:

creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;

  • modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)
  • modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
  • facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
  • montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  • construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
  • maximizarea capacității de tranzit;
  • asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de mișcare
  • instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicații.

sursa:cfr.ro

Te-ar putea interesa si

Comenteaza