Premieră digitală pentru Consiliul Județean Cluj! Alin Tișe:” Nu se vor mai folosi hârtii în relația cu cetățeanul”

by Christian Suciu

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a arătat în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Județean din 27 noiembrie, noile facilități digitale disponibile cetățenilor prin intermediul platformei ”Ghișeul Unic” prin care este eliminată nevoia deplasării și prezentării documentelor fizice în vederea elaborării diverselor documente.

Potrivit acestuia, noul sistem implementat va permite cetățenilor să transmită diverse tipuri de documente de pe propriul telefon mobil sau calculator dar și să monitorizeze în timp real stadiul soluționării cererilor trimise.

” Putem spune că, începând din această perioadă, Consiliul Județean va fi instituția publică care nu va mai folosi hârtii în relația cu cetățeanul. Este unica și singura instituție care trece la o altă etapă, o etapă care vizează practic apropierea de cetățean, în primul rând, simplificarea procedurilor administrative, simplificarea procedurilor prin care cetățeanul se adresează Consiliului Județean. În esență, așa cum îmi place mie să spun, o veritabilă revoluție administrativă, pentru că în România se vorbește de 35 de ani despre acest subiect al descentralizării și, din păcate, avem puține situații în România unde se întâmplă, dar la un nivel redus și pe anumite componente în mod izolat. Iată că noi reușim, începând din această perioadă, să implementăm în totalitate acest sistem. Spun eu că e pasul spre o administrație modernă, nouă, printr-o aplicație simplă pe care noi o gestionăm și pentru care muncim de foarte mult timp”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.

Pentru a putea beneficia de acest proces cetățenii trebuie să își creeze un cont în aplicația ”Ghișeul Unic” și ulterior să achiziționeze o semnătură electronică la costul de 1 leu, ce va putea fi folosită pentru semnarea tuturor documentelor trimise prin intermediul platformei.

”Cetățenii vor putea face toate aceste lucruri atât de pe un calculator de acasă, cât și, noutate, de pe telefon, ceea ce nu există în momentul de față la nivelul României. Aceștia vor avea posibilitatea de a trimite un document la Consiliul Județean, după care vor putea intra de pe un cont sau chiar cu numărul de telefon în aplicația noastră pentru a afla în fiecare moment unde se află documentul, la ce funcționar este, care este traseul lui, de câte zile este în instituție ”, a mai precizat președintele forului administrativ județean.

Având în vedere că nu toți beneficiarii serviciilor oferite folosesc sistemul digital, va exista o perioadă de tranziție, în care Consiliul Județean Cluj va oferi, în continuare, posibilitatea depunerii documentelor în varianta clasică, încurajând interacțiunea online pentru timpi reduși de emitere a documentelor.

Pentru a ajunge la acest deziderat, instituția a încheiat în anul 2024 un acord cadru cu o asociere din domeniul IT, în vederea susținerii eforturilor Consiliului Județean Cluj de a crea și integra, în fluxuri digitale, documentele gestionate. Platforma creată permite integrarea continuă de noi tipuri de documente, aceasta fiind astfel construită pentru a fi scalabilă la nivelul întregii țări.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza