Imunitatea ridicată, punctul forte în lupta contra virusurilor. Ce ne recomandă nutriționiștii

by Cezar Leizeriuc

Imunitatea este una dintre cele mai importante aspecte de care trebuie să ne îngrijim mereu, dar mai ales în această perioadă de iarnă. Ba mai mult de atât, o imunitate ridicată ne-ar putea fi de mare folos în lupta contra infectării cu Sars-Cov2. Orele de odihnă, activitate fizică, dar și vitaminele reprezintă “rețeta” completă pentru a avea o imunitate ridicată.

“Un prim lucru de care ar trebui să ținem cont este faptul că o masă musculară mai dezvoltată ne susține imunitatea. Deci vom avea nevoie de un consum mai bogat în proteine. Mai avem nevoie de vitamina C, minerale, un aport de Zinc optim și, bineînțeles, de vitamina D. Somnul, cât și activitatea fizică, ne susțin imunitatea indiferent de perioada anului. Se recomandă să dormim undeva între 7 și 8 ore pe noapte, iar ca activitate fizică, minim 30 de minute trebuie făcută în fiecare zi”, a explicat nutriționistul dietetician, Iulia Hădărean.

De asemenea, consumul cât mai bogat de fructe și legume oferă beneficii extraordinare. Chiar dacă acestea sunt înghețate, nu își vor pierde din proprietăți: “Toate fructele consumate sunt binevenite, din toată gama de culori. Legumele înghețate nu își pierd din proprietăți. Vitaminele sunt conservate chiar foarte bine prin procesul de congelare. Cea mai dispusă la degradare este vitamina C, atunci când lăsăm fructele în aer liber, la căldură. Fructele chiar dacă sunt congelate, își păstrează vitamina C în siguranță. Ele pot fi consumate în orice moment al zilei, chiar și seara”.

În perioadele reci, avem nevoie de un necesar mai mare de calorii și implicit de acea grăsime de la carne: “Eu nu aș recomanda oamenilor să mănânce mai multă carne sau grăsime în această perioadă. Ca o primă recomandare, ar trebui să ne adaptăm aportul caloric la activitatea fizică pe care o avem. Dacă suntem mai sedentari și lucrăm mai mult de la birou, automat ar trebui să mâncăm mai puțin caloric. Să nu compensăm statul jos cu mese mai bogate sau mai mule ronțăieli. Să încercăm să ne păstrăm orarul de mese indiferent că lucrăm de acasă sau de la birou”, ne mai explică ea.

Un aspect important la care trebuie sa fim atenti mai ales de cand cu pandemia este și consumul de alimente nesănătoase.

“Alimentele prăjite în baie sunt foarte dăunătoare pentru organism, s-a demonstrat că au și un potențial cancerigen destul de mare. Cartofi prăjiți, șnițelele, mâncarea de la fast-food, cărnurile procesate, mai exact mezelurile sunt nocive. Chipsurile, snacks-urile, anumite ronțăieli, jeleurile, bomboanele cu un aport mare de zahăr. Sucurile îndulcite intră de asemenea în această categorie. La prăjeli aș folosi untul în loc de ulei. Are ceva mai puține grăsimi, undeva între 60-80% grăsime, față de uleiul care conține 100% grăsimi. Untul întins într-o cantitate mică pe pâine este mai în regulă decât folosit pentru prăjeli”, a încheiat Iulia Hădărean.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza