De luna viitoare vom putea circula pe autostradă până la Sibiu. Va fi deschis circulației și lotul 2 al Autostrăzii Sebeș- Turda

by admin

Începând din decembrie, vom putea circula pe autostradă de la Cluj până la Sibiu. Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că au fost finalizate lucrările la lotul 2 al Autostrăzii Sebeș- Turda și, cel mai probabil, acest tronson va fi deschis circulației începând cu 1 decembrie. Este vorba despre cei 29 de kilometri lipsă dintre Aiud și Alba- Iulia.

„Sebeș-Turda, lotul 2, se finalizează anul acesta. La 1 decembrie este data de inaugurare. Ceea ce înseamnă că vom avea o autostradă completă: sunt cei 29 de kilometri care lipsesc. Este un contract semnat în 2014 sau 2015, pe repede înainte. A fost o idee a lui Ponta, cred, în 2013, să-și lege numele de un proiect, dar a scos un studiu slăbuț la licitație. Actualizat în trei luni de la drum expres la autostradă, iar o parte de întârzieri sunt consecința acestui fapt”, a anunțat Cătălin Drulă la Europa FM.

„De ce durează șapte ani în loc de doi ani? Pentru că lansezi o licitație pe o documentație proastă în care nu apar problemele din teren, nu apare că o bretea trece printr-o groapă de gunoi, nu ai făcut exproprieri, nu ai avize de relocări, de utilități, adică nu ai nimic pregătit. Și apoi constructorul intră în teren și începe să se dea cu capul de ele și să se lovească de birocrație. Suprapus peste un management lax al proiectului în perioada guvernărilor PSD 2017 – 2019, dar și peste probleme financiare ale firmei grecești care lucrează acolo, ajunge să dureze un proiect șapte ani în loc de doi”, a mai declarat fostul ministru al Transporturilor.

Autostrada Sebeș- Turda are o lungime de 70 de kilometri și face legătura între Autostrada Transilvania (la Turda) și Autostrada A1 (la Sebeș). Până acum au fost deschise circulației doar loturile 1 și 3. Lucrările la lotul 2 au depășit cu mult termenul de finalizare de 2 ani, fie din vina autorităților (documentație slabă scoasă la licitație, probleme în teren depistate ulterior, avize emise greu sau relocări de utilități care s-au lăsat așteptate), fie din vina constructorului (mobilizarea slabă și problemele financiare ale antreprenorului).

Te-ar putea interesa si

Comenteaza