Comentariul ministrului Sănătății despre situația de la Institutul Oncologic: Managementul este de vină

by admin

Zilele trecute, sute de oameni au stat la cozi în fața Institutului Oncologic din Cluj pentru triajul epidemiologic și pentru testul COVID necesar pentru a intra în spital. Oamenii au uitat însă de reguli și nu au mai respectat distanțarea socială. Potrivit ministrului Sănătății, în acest caz problema ține de managementul institutului.

„Sesizări sunt, am avut nişte discuţii, problema este la management la aceste unităţi sanitare în care, considerentele pe care le repetăm şi acum două sau trei săptămâni, orice pacient vine cu o programare. Dacă toţi pacienţii sunt chemaţi la prima oră, săracii nu au decât să-şi aştepte rândul; atunci, respectarea oricăror reguli nu mai este o prioritate în condiţiile în care îşi aşteaptă rândul la un consult al unui medic”, a declarat Nelu Tătaru, la Digi 24.

Ministrul a recunoscut că, din păcate, probleme similare au fost semnalate și la alte spitale. „Am fost şi la Spitalul Floreasca şi la Spitalul Universitar, unde, dacă ieri aveam într-adevăr cozile pe care le aveam, astăzi, după discuţiile pe care le-am avut ieri, şi chiar am fost personal să verific, nu le avem. Eu cred că acel management, acel corp medical trebuie să înţeleagă că avem o programare, avem o zi în care să chemăm acel om, o oră care să îi fie dedicată lui”, a arătat ministrul Tătaru.

La rândul său, directorul medical al Institutului Oncologic, Patriciu Achimaş Cadariu, a declarat că situația a apărut din cauza faptului că bolnavii respectivi n-au putut să beneficieze de tratament în ultimele două luni. În plus, la Institut vin pentru tratamente oncologice pacienți din întreaga țară.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza