Studiu IRES – Părinții agreează decizia autorităților de a nu redeschide școlile până la toamnă

by admin

Starea de urgență impusă de pandemia de COVID-19 a produs numeroase schimbări, inclusiv în sistemul educațional, lucru care a atras după sine și provocări pentru părinții elevilor înscriși în sistemul educațional din România.

Cine se ocupă de copii, în această perioadă? Șapte din zece părinți de elevi au avut în grija lor copiii, pe durata stării de urgență, iar două treimi dintre părinți vor avea, până la vacanța de vară, copiii în grijă. De asemenea, o cincime dintre părinții cu copii școlari vor lăsa copiii în grija bunicilor după ce se vor întoarce la muncă.

Totodată, aproximativ trei sferturi dintre părinții din România agreează decizia autorităților de a nu redeschide unitățile de învățământ în acest an școlar.O cincime dintre părinți cred că ar fi trebuit redeschise grădinițele. Aproximativ o cincime dintre părinți cred că ar fi trebuit redeschise creșele. Asigurarea unui program echilibrat între muncă și îngrijirea copiilor a reprezentat o dificultate, pe durata stării de urgență, pentru o treime dintre părinții cu copii școlari.

Studiul realizat de IRES, în perioada 27 – 30 aprilie 2020, reprezintă al șaptelea val al studiilor cu privire la percepțiile, atitudinile și comportamentele românilor pe durata crizei provocate de pandemia de COVID – 19. Cercetarea a urmărit să afle modul în care copiii din România au acces la educație online și la infrastructura necesară, dar a evaluat și modul în care părinții percep toate aceste schimbări și cum fac față acestor provocări. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.319 părinții cu copii între 0 și 19 ani, 1.060 dintre aceștia având cel puțin un copil înscris la școală.

„Datele pe care le prezentăm în această primă parte sunt cele care au evaluat percepțiile și atitudinile părinților cu copii de până la 19 ani din România și a părinților cu copii școlari cu privire la deciziile autorităților de a nu redeschide instituțiile de învățământ și cele privind felul în care ei au gestionat activitățile de învățare ale copiilor în perioada stării de urgență”, arată arată Institutul Român pentru Evaluare și Strategie

Te-ar putea interesa si

Comenteaza