(P) Piața PC-urilor, în scădere, dar Lenovo rămâne lider în continuare

by Oana Spiru

Lenovo a anunțat la începutul lunii noiembrie rezultatele financiare ale celui de-al doilea trimestru fiscal din 2023, care corespunde perioadei iulie-septembrie din acest an.

Marea provocare pentru gigantul tehnologic chinez este să depășească scăderea pieței de PC-uri, unde este liderul vânzărilor, dar care în trimestrul al treilea a scăzut cu 18%, potrivit companiei de analize de piață Canalys, în cadrul unui declin general al tehnologiei de consum de până acum în acest an din cauza inflației și a incertitudinii.

Lenovo Legion – oferte

Veniturile Lenovo, care au scăzut cu 4% față de cel de-al doilea trimestru fiscal al anului trecut, la 17,09 miliarde de dolari, echivalentul a 17,471 miliarde de euro, după cum a informat compania într-un comunicat, au fost îngreunate de vânzările slabe de computere, atât laptopuri cât și desktop PC-uri.

În ciuda acestui fapt, Lenovo își stimulează alte surse de venituri în afara pieței de PC-uri (Lenovo Yoga, Lenovo Legion etc.) și și-a consolidat recent angajamentul față de serviciile și soluțiile pentru digitalizarea companiilor prin intermediul software-ului și al infrastructurii, după cum a confirmat directorul său general, Yuanqing Yang, pentru Business Insider.

Lenovo Yoga – oferte  

Acest efort a permis Lenovo să salveze situația în conturile sale și să prezinte o creștere a profitului net față de anul trecut, cu o creștere de 6%, ajungând la 541 de milioane de dolari, sau 553 de milioane de euro la cursul de schimb actual.

Profitul pe acțiune a fost, de asemenea, pozitiv, ajungând la 4,54 dolari, cu 0,12 dolari mai mult decât în urmă cu un an.

Afacerile non-PC ale Lenovo reprezintă deja 37% din veniturile sale actuale. Aceasta include atât serviciile sale de software, cât și alte unități de afaceri, cum ar fi smartphone-urile marca Motorola.

Lenovo intenționează, de asemenea, să-și dubleze investițiile în inovare și dezvoltare pe termen mediu, scop căruia compania i-a dedicat cu 15% mai mult în acest trimestru.

Soluțiile și infrastructura pentru întreprinderi, principalele motoare de creștere

În special, soluțiile pentru întreprinderi reprezintă linia cu cea mai rapidă creștere, cu venituri în creștere cu 26% de la an la an și profit operațional în creștere cu 21,4%, potrivit companiei.

Lenovo Legion – oferte

Lenovo ia măsuri pentru a se asigura că aceste soluții nu mai sunt neapărat legate de produsele sale hardware și, pentru prima dată, veniturile din soluțiile sale de digitalizare care depășesc produsele sale au reprezentat mai mult de jumătate din veniturile acestei divizii de afaceri.

Compania chineză s-a concentrat pe soluțiile sale pentru a îmbunătăți sustenabilitatea pentru clienții săi, cum ar fi reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

Un alt segment de afaceri în creștere al Lenovo este cel al soluțiilor de infrastructură, cu venituri record de 2,662 miliarde de euro, o creștere anuală de 33%, în timp ce profitul său a fost de aproape 37 de milioane de euro.

În acest sector, Lenovo nu numai că a îmbunătățit așteptările pieței ca furnizor de cloud și de infrastructură pentru întreprinderi, dar și-a cvadruplat veniturile din servicii marginale și și-a dublat soluțiile de stocare, comparativ cu cifrele de acum un an.

Își consolidează poziția de lider în piața de PC

În ciuda scăderii generale a vânzărilor pe piața PC-urilor și a tehnologiei de consum în general, Lenovo are motive să fie mulțumită de performanța sa în acest sector, în care brandurile sale – Lenovo Yoga, Lenovo Legion etc – sunt printre cel mai bine vândute.

Marca rămâne numărul unu în lume la PC-uri, cu un randament de 7,4%. Este lider de piață în 4 din 5 țări din întreaga lume, iar unitatea sa de consum, care reprezintă 65% din veniturile din activitatea sa de PC, este deosebit de remarcabilă.

Lenovo Yoga – oferte

De asemenea, a scos în evidență rezultatele Motorola, brandul său de smartphone-uri, care își menține profitabilitatea în ciuda faptului că nici piața smartphone-urilor nu traversează o perioadă bună, vânzările fiind în scădere pe tot parcursul anului 2022.

În al treilea trimestru din 2022, Motorola a fost al doilea cel mai bine vândut brand de telefoane mobile în America Latină și al treilea pe piața nord-americană, de unde provenea inițial înainte de a fi achiziționat de compania chineză Lenovo.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza