Decizie ANRE: Cei care nu și-au modificat contractele la energie electrică vor beneficia de cel mai bun preț până la 30 iulie

by admin

Agenția Națională de Reglementare în Energie vine în ajutorul clienților casnici care nu și-au modificat contractele la energie electrică. Potrivit unui ordin aprobat miercuri, clienții casnici vor beneficia de cel mai bun preț din oferta concurenţială a furnizorilor lor şi vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat, se arată într-un comunicat al ANRE.

„Astfel, clienţii vor beneficia de cel mai bun preţ din oferta concurenţială a furnizorilor şi vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat. De asemenea, cel puţin până la data de 30 iunie 2021, clienţii casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai bună ofertă, fără abonament, şi vor putea beneficia de o reducere comercială care să acopere diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 şi preţul din oferta concurenţială cu valoarea cea mai mică”, spun reprezentanţii ANRE.

Ordinul prevede și obligații suplimentare pentru furnizorii de energie electrică în ceea ce privește informarea clienților. Furnizorii au obligația de a transmite, cu fiecare factură emisă până la data 30 iunie 2021, o informare privind procesul de liberalizare precum şi un formular de selecţie ofertă.

Formularul de selecţie ofertă conţine oferta concurenţială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurenţială alternativă şi oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum şi valoarea reducerii comerciale acordate şi perioada de aplicare.

Prin completarea acestui formular clientul poate alege direct oferta concurenţială optimă, iar transmiterea formularului prin selecţia unei oferte constituie acordul de contractare şi, implicit, obligaţie contractuală pentru ambele părţi. Contractul intră în vigoare în 5 zile de la data primirii de către furnizor a formularului de ofertă completat şi semnat de către client.

Ulterior, furnizorul are obligaţia ca, după cel puţin 5 zile de la data primirii formularului de selecţie completat, să transmită clientului final, o dată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat. Prin această facilitate oferită clienţilor casnici, se simplifică procesul de contractare şi se evită deplasările clienţilor şi aglomeraţia de la centrele de relaţii cu publicul ale furnizorilor.

Precizăm că în noul ordin obligaţia de informare a clienţilor privind procesul de liberalizare este mai bine structurată, iar furnizorii de ultimă instanţă au obligaţia să o transmită o dată cu fiecare factură trimisă pe tot parcursul anului 2021.

„Noile reglementări au în vedere necesitatea asigurării unei mai bune informări a clientului final de energie electrică de către furnizorii de ultimă instanţă, precum şi simplificarea încheierii contractelor de furnizare a energiei electrice în condiţiile impuse de contextul pandemic actual, şi pentru ca procesul să se desfăşoare în beneficiul consumatorului final”, se mai arată în comunicatul ANRE.

Te-ar putea interesa si

1 comentariu

instituția mucarerului 22/01/2021 - 05:10

Comunicatul poate fi înțeles ca lipsă de comunicare, dacă limbajul de lemn nu arată numărul producătorilor de energie, ponderea injecției de energie în sistem, numărul furnizorilor transportatori distribuitori precum și numărul persoanelor fizice Participante Desemnat Membrii ai Entității Agregate cu sediul în cutia poștală ce doresc a interpune livrare virtuală cu facturare reală pe infrastructura deja existentă ? Câte forme juridice românești, facturează energie în Olanda să zicem, sau Germania, că tot suntem priviți aliniații Europei ?

Raspunde

Comenteaza