Avem o nouă companie la drumuri: CNIR. Aceasta preia mai multe proiecte ale CNAIR

by Bianca Baraboi

Compania Națională de Investiții Rutiere devine funcțională după 8 ani de la înființare. După un lung proces prin care aceasta a putut deveni operațională, și după numirea unui director general şi a directorului economic-financiar, compania preia și câteva proiecte ale CNAIR.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că a semnat Ordinul prin care Compania Națională de Investiții Rutiere preia de la CNAIR o serie de proiecte de infrastructură rutieră.

”Am semnat Ordinul prin care Compania Naționala de Investiții Rutiere (CNIR S.A.) preia de la CNAIR S.A. (Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere) o serie de proiecte de infrastructură rutieră”, anunță Grindeanu.

Proiectele de infrastructură preluate de CNIR sunt: autostrada Târgu Mureş-Târgu Neamţ (secţiunea Miercurea Nirajului – Leghin), autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, autostrada Bacău – Braşov, autostrada Ploieşti – Braşov, Drumul Expres Bacău – Piatra Neamţ, Drumul Expres Focşani – Brăila şi Drumul Expres Filiaşi – Târgu Jiu.

“Transferul acestor proiecte a fost posibil doar după operaționalizarea CNIR și numirea unui Director General și a Directorului Economic-Financiar. Obiectivele vor fi preluate în baza unui protocol încheiat între cele două companii”, precizeazăă ministrul.

Captură foto, Ciprian Aron și invitatul Sorin Bota, președinte CNIR, în cadrul emisiunii Prima News

Noi am avut o etapă de 1 an de zile, în care, după 7 ani în care nu s-a întâmplat nimic cu această companie, pentru că majoritatea nu voiau să o pună în funcțiune, Comisia Europeană a condiționat prin PNRR operaționalizarea acestei companii, și iată, într-un an de zile s-a reușit să se instaleze un consiliu profesionist, să derulăm o procedură de selecție pentru managerul financiar și managerul general, să facem normele interne de lucru, să punem din punct de vedere administrativ lucrurile pe picioare. Sigur, Ministrul în toamnă nu a fost de acord să urgenteze cu proiectele și să le predea, până când nu finalizăm această procedură managerială, pe un considerent pe care îl putem considera ok, vrând ca această companie să iasă din zona interimatelor. Să nu mai fie cum a fost înainte, și să nu înceapă cu un interimat activitatea propriu zisă. Atunci procedura a durat mai bine de 5 luni, de finalizare a celor doi manageri, după care în ultimele două luni am reușit să facem votul final pe cei selectați, a spus Sorin Bota, președinte CNIR, invitatul lui Ciprian Aron în emisiunea Prima News.

S-au ales 6 proiecte și va mai urma o listă în acest an și cu alte proiecte, în funcție de gradul lor în care să poată fi predate de la CNAIR, după o etapă. Preluarea efectivă a dosarelor, a documentațiilor, a oamenilor CNIR-ului cu oamenii CNAIR-ului, să predea filă cu filă, pe fiecare proiect, astfel să preiei ca un inventar si să poți să te apuci să lucrezi pe el, durează. 3 luni e prevăzut ca acestea să fie deja dincoace, dar între timp să se și lucreze, nu se stă. Sunt să zicem cele mai grele proiecte care urmează să se deruleze. Grele din punct de vedere ale condițiilor tehnice, a adăugat Sorin Bota, președinte CNIR.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza