Angajatorii ţin cont de profilul de social media al unui candidat. Specialist: „Ar fi bine să existe o anumită decență a postărilor pentru candidați”

by Oana Spiru

Rețelele de socializare nu mai sunt doar un hobby, ci au devenit un element central în aproape orice domeniu de activitate. Managerii de resurse umane nu trec cu vederea peste activitatea candidatului pe retele sociale.

Reprezentantul unei companii din Cluj, care oferă servicii de recrutare și selecție de personal ne-a spus că se ține cont de acest aspect: „Dacă e prea mult, strică. Dacă e deloc, iar strică. Trebuie să fie într-o manieră constantă. Se verifică mediile de socializare de aceea ar fi bine să existe o anumită decență a postărilor pentru candidați. Din clienții mei, 98% țin cont de acest aspect”.

Sunt şi date clare din piaţă. 6 din 10 angajatori verifică profilurile de social media, iar aproape 4 din 10 ţin cont inclusiv de acest criteriu în decizia de recrutare.

Conform unui studiu realizat de BestJobs, prima impresie este importantă pentru circa 95% dintre angajatori, iar principalele trăsături pe care aceștia le caută la un candidat sunt încrederea în sine (78,5% dintre respondenți), abilitatea de a rămâne calm sub presiune (76,2%) și capacitatea de convingere (61%). Atitudinea relaxată și curajul candidatului contează pentru peste o treime dintre companii, iar șarmul personal pentru doar 14% dintre angajatori.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza