Cât de eficientă este trecerea la modulele de învățare pentru învățământul școlar? Profesorul Adrian Magdaș:” Nu va exista un impact semnificativ.”

by Christian Suciu

Profesorul de matematică al Colegiului Național ”Emil Racoviță” din Cluj-Napoca, Adrian Magdaș, este de părere că schimbările aduse recent învățământului școlar, precum înlocuirea semestrelor cu modulele de învățare, nu vor aduce schimbări reale în procesul de învățare al elevilor.

” La ce ajungem în final pentru a fi mai bine? Am desființat semestrele și acum avem aceste module școlare. În ce sens module? Doar ca perioade ce pot fi mai lungi sau mai scurte în funcție de această vacanță mobilă? Am desființat și tezele semestriale. Ce vom pune locul lor? Nu ar fi nevoie de niște teste standardizate la nivel național, ca la sfârșitul fiecărui an școlar să vedem, ce a acumulat elevul pe parcursul anului școlar?” a declarat dascălul Adrian Magdaș pentru emisiunea Prima News.

Directorul adjunct al Colegiului Național Emil Racoviță a mai subliniat că tezele reprezentau un mijloc eficient de evaluare inclusiv a cadrelor didactice din instituțiile de învățământ iar în privința noilor module școlare acesta a exprimat că nu prevede un efect semnificativ al acestora în procesul de învățare al elevilor.

”Nu cred că va exista un impact semnificativ la nivelul învățării fiindcă ceea ce nu se face în această săptămână de vacanță se va face în următoarea. Această învățarea care s-a dorit modulară defapt nu este modulară. La fel și în cazul eliminării tezelor semestriale. Acelea reprezentau o evaluare sumativă a ceea ce a învățat elevul la câteva discipline școlare.” a mai transmis profesorul clujean într-o intervenție pentru emisiunea Prima News.

Potrivit acestuia, numeroase state din Vestul Europei utilizează instrumentul unei evaluări naționale standardizate tocmai cu scopul de a arăta rezultatele muncii cadrelor didactice și nivelul cunoștințelor dobândite de elevi la finalul unui an școlar.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza