Punct și de la… Inizio! Cum s-a transformat un local din centrul Clujului

by Cristina Mihaila

Era o alegere perfectă pentru masa de prânz, cu mâncare variată, gustoasă și accesibilă ca preț. Totuși, restaurantul Brisas funcționa așa de 8 ani, așa că proprietara a simțit nevoia unei schimbări. A spus punct și aluat-o de la capăt cu Inizio, acum un restaurant cuun meniu mai atractiv în care regăsim pastele, risotto sau antricotul de vită.

„La un moment dat, am simțit o plafonare și am zis că este momentul să îmi doresc ceva mai mult. Locația exista, era nevoie doar de bani ca să redecorăm localul. Numele de Inizio este unul italian, dar aș fi dorit să fie Ab Initio, din latină, care înseamnă începuturi. Din cauză că ar fi fost un nume prea lung, am zis să-l facem cu ceva mai multă rezonanță”, declară proprietara restaurantului, Hajny Komos.

Ea își propune să promoveze gustoasele steak-uri de vită, care nu se mai găsesc pe piața clujeană: „Noi nu cumpărăm de pe aceeași piață carnea. Este o carne provenită din SUA și se vinde doar în restaurantele de top din București”, mărturisește tot ea. „Cei care lucrează în apropiere și au pauză o jumătate de oră, vin la noi să mănânce așa ceva. Desertul îl primesc din partea casei. De asemenea, avem și un mic dejun care merge bine. Stăm bine și pe zona de cocktail-uri. Cel mai cerut sau produsul vedetă ca să-i spun așa este antricotul de vită”.

Ca punct de atracție, Hajny își dorește să lea dea șansa copiilor de la liceul de muzică, să-și susțină aici primele lor „concerte”. Tot un fel de început și pentru ei.

„Vreau să fie un loc de relaxare, dar în același timp și un loc bun de afaceri. M-am gândit chiar la organizarea unor party-uri, o dată pe săptămână. Servim din partea noastră niște prosecco și cockteil-uri, iar în același timp, clienții să poată dansa. Totodată, vreau să le ofer o ocazie bună copiilor de la liceul de muzică, care sunt talentați și nu au unde să-și expună talentul. Îi voi invita să vină la noi, să facem seri de pian, de concerte, așa ca o ambianță plăcută”, ne povestește Hajny.

Tot ca o noutate pentru piața clujeană, va fi pus un accent mai mare pe interacțiunea dintre bucătri și clienți. O practică frecventă în restaurantele din străinătate, care astfel captează încrederea consumatorilor. „Serviciul într-un restaurant, ca importanță este a doua parte. Prima dată trebuie să-ți fie mâncarea bună. Pentru un design frumos, dacă te atrage, mai vii o dată, dar dacă mâncarea și servirea nu sunt bune, nu te mai întorci. Interacțiunea ospătarilor cu clienții ajută mult. Am fost în câteva restaurante cu stele Michelin și de acolo am învățat niște lecții. Acolo intri ca într-o poveste. Fiecare ospătar, la orice preparat îți dorești, vine și îți spune aproape toate detaliile. Nu ești refuzat cu nimic, ți se răspunde frumos. La noi în țară este foarte greu să faci așa ceva. Mi-aș dori să ne obișnuim așa clienții. Aș implementa această interacțiune cu clientul. Chiar am cumpărat un coș în care vor fi trei boluri ce vor conține trei unturi aromate. Vom învăța ospătarii să servească clienții cu pâine și acel unt”.

Sunt momente în care trebuie să te implici, chiar dacă ești în poziția de șef. Cei opt ani, cât a avut localul cu împinge tava, au pregătit-o pentru ceea ce urmează. „Norocul meu este că mă pricep în bucătărie. Am gătit foarte mulți ani la împinge tava. La un moment dat, știam toate rețetele și când venea un nou angajat, îl învățam rapid cu tot ce trebuie să știe pe aici. Au fost zile bune în care m-am băgat să-i ajut, iar după masă mergeam după marfă. Pe viitor îmi doresc să fie localul plin, să vină lumea, să fie mulțumită. Feedback-ul clienților este ceea ce ne dă satisfacție. Să avem cât mai multe realizări!”, încheie Hajny.

Cezar Leizeriuc

Te-ar putea interesa si

Comenteaza