Clujul se regăsește într-un nou top național al celor mai performante proiecte de retail din România, ocupând locul șase. Este al doilea an consecutiv în care Iulius Mall Cluj își menține poziția de pe locul șase în top 10 mall-uri, clasament realizat de publicația Profit.ro, pe baza cifrelor de afaceri raportate de fiecare centru comercial.
Apetitul ridicat al clujenilor pentru shopping se reflectă direct în interesul retailerilor de a deschide noi magazine. Un alt studiu, recent lansat de Cushman & Wakefield Echinox, arată că, în doar cinci ani (2020 – 2025), peste 40 de retaileri internaționali au intrat pe piața din România. Deși majoritatea au ales să deschidă inițial primele locații în București, acum aceste branduri au migrat și în orașele universitare, cum este Cluj-Napoca. Spre exemplu, în Iulius Mall urmează o perioadă cu inaugurări de branduri noi, conform reprezentanților centrului.
”Comparativ cu Vestul Europei, piața de retail din România este relativ tânără, ceea ce înseamnă că există mult loc de creștere, mai ales că românii au o dorință mare de a descoperi branduri noi. Toate proiectele grupului Iulius au atras nume importante, iar în ultimii ani am încheiat numeroase parteneriate, atât pentru centrele pe care le operăm, cât și pentru cele aflate în dezvoltare, precum Rivus” a declarat Ștefan Roman, Shopping Center Manager Iulius Mall Cluj.
Spaţiile colate din mall anunţă o viitoare inaugurare a brandului high-end BOSS, dedicat publicului masculin, precum şi deschideri ale restaurantelor Mesopotamia și Burger King, în food court.
Numărul noilor intraţi pe piaţa clujeană va creşte odată cu viitorul proiect al Iulius de pe platforma Carbochim
”Proiectul va include cea mai mare componentă de retail din România, cu o suprafaţă închiriabilă de 145.000 de metri pătraţi. Până acum, am semnat aproximativ 70% din GLA, prin peste 200 de parteneriate cu branduri cunoscute şi aşteptate pe piaţa din Cluj. Mai mult, proiectul va aduce numeroase premiere — nu doar pentru regiune, ci şi la nivel naţional — atât în zona de retail, cât şi în alte funcţiuni complementare”, a spus Oana Diaconescu în cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2025.
Printre noutăţile anunţate se numără: primul Jumbo din Cluj; lanţul de cinematografe Cineplexx – cu sistem IMAX® Laser, pentru prima dată în țară; centrul de entertainment Hype by Kiddo; brandurile: FURLA şi concept store-ul multibrand MAMAQUILLA, JD Sports, Himalaya, Crocs, Mammut – cu primul magazin din România şi multe altele.
Proiectul de reconversie urbană Rivus este o investiţie de peste 500 milioane de euro a companiilor Iulius şi Atterbury Europe, pe fosta platformă Carbochim. Proiectul se află în etapa de obţinere a autorizaţiei de construire, după ce, în 2024, a fost aprobat Planul Urbanistic Zonal de către Consiliul Local.