Procesul demolării garajelor din Cluj-Napoca continuă. Dan Tarcea: “Acolo va fi un spor mai mare a locurilor de parcare”. Peste 3.500 de garaje dărâmate până acum

by admin

Proiectul care vizează demolarea celor 10.000 de garaje existente la nivelul municipiului Cluj-Napoca se află în plină desfășurare. Până în acest moment 3.617 garaje au fost dărămate în Mărăști, Mănăștur, Grigorescu sau Gheorgheni. Reprezentanții primăriei au transmis că proprietarii au termen 90 de zile să-și demoleze benevol garajul în perioada primăvară-toamnă, în timp ce sezonul iernii oferă clujenilor 30 de zile în plus.

“Unde identificăm platformele garajelor și zonele libere de sarcini, fără să există alte impedimente de ordin juridic, mergem mai departe și demolăm garajele. De exemplu, pe Tarnița-Firiza a trebuit să ne oprim la un moment dat, deoarece au început problemele de ordin juridic la două dintre garaje, niște procese care nu sunt finalizate. Pe măsură ce vom rezolva probleme, le vom desființa.

În data de 20 septembrie le-a expirat termenul, însă noi am început lucrările de demolare mai devreme, deoarece au fost dărămate majoritatea celorlate garaje. Am vrut să câștigăm timp mai ales că a fost și o vreme bună pentru construcții”, a explicat pentru Servus Cluj, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea.

La mijlocul lunii august, primăria Cluj-Napoca a anunțat că au fost demolate 2,665 de garaje.

De atunci au mai fost dărămate alte 952 de garaje în următoarele locații: strada București nr. 64, nr. 68, nr. 70 – 117 garaje, 21 Decembrie și Bârsei – 78 de garaje, 21 Decembrie – Crinului – 79 garaje, Aleea Văleni – 176 de garaje, strada Plopilor nr. 48, nr. 54 – 107 de garaje, strada Tarnița-Firiza – 208 garaje (din totalul celor 210), strada Ion Meșter nr. 2, nr. 4 și strada Câmpului nr. 40 – 121 de garaje, Calea Dorobanților nr. 105 – 66 de garaje.

În zona străzilor Tarnița-Firiza, de asemenea pe strada Văleni, va exista un spor mai mare a numărului locurilor de parcare create de pe urma demolării garajelor.

“Cred că pe strada Tarnița-Firiza și pe strada Văleni va fi un spor mai mare în ceea ce privește locurile de parcare, deoarece acolo au fost în linie mai mult de 100 de garaje. Prin urmare, aici sporul va fi mai mare de 25%. Una e să desființăm 8 garaje și să rezulte 2 locuri de parcare și alta e să desființăm 16 garaje și să rezulte 5”, a precizat viceprimarul Dan Tarcea.

În perioada primăvară-vară-toamnă termenul de somare este de 90 de zile. Din momentul în care proprietarul garajului primește somația acasă, el are timp 90 de zile să-și demoleze benevol garajul. În perioada iernii (noiembrie-februarie), din cauza condițiilor meteo, primăria le-a oferit clujenilor un termen de 120 de zile.

“Din luna martie a anului viitor vom începe cu demolarea altor platforme de garaje. Există o procedură de somare a proprietarilor. După ce reușim să îi identificăm, verificăm dacă ele sunt libere de sarcini. Ulterior facem demersuri, iar proprietarii sunt somați ca să-și desființeze garajele”, a adăugat Dan Tarcea.

Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca susține că prin această acțiune se urmărește creșterea numărului locurilor de parcare în cartiere, creșterea accesibilității spațiului dintre blocuri, igienizarea zonei, schimbarea aspectului estetic, dar și crearea de noi spații verzi acolo unde este posibil. Totodată, se elimină o sursă de infecție, dar și riscul apariției rozătoarelor sau altor animale care ar putea viețui prin garaje.

Potrivit regulamentului, cine are domiciliul/rezidența acolo sau are mașina în proprietate și își desființează garajul de bună voie, beneficiază cu prioritate de loc de parcare, urmând ca diferența de locul de parcare rezultat în plus să fie alocat în funcțiile de criteriile care sunt stabilite conform regulamentului. 

Te-ar putea interesa si

2 comentarii

tudy 29/09/2021 - 08:46

Eu personal o sa va dau in judecata pentru ABUZ…..chiar NU VA ESTE RUSINE sa va bateti joc de persoanele in varsta????

Raspunde
Zoly 14/03/2022 - 13:01

Exista o mare problema despre care nu prea gasesti informatii, si anume procedura de demontare a garajelor care au acoperis din placi de azbociment. In cele mai multe cazuri demolarea se face de catre muncitori necalificati, fara sa aplica procedura speciala de manipularea si transportul acestor placi din azbest. Mai mult, daca un proprietar doreste sa demonteze singur garajul pentru ca are nevoie de fier, nu stiu und esa le duca aceste placi. Centre de deseuri nu preia asa ceva, si nici garda de mediu si primaria nu ofera informatii despre transport si depozitare. Consiliul local ar trebui sa fie amendat pentru ca lasa in seama proprietarilor sa faca cum vor sau stiu ei cu aceste placi.

Raspunde

Comenteaza