(P) Opt motive pentru care oamenii încă mai cumpără cărți

by Cristina Mihaila

Ce motivații au cititorii pentru a cumpăra anumite cărți? De ce mai cumpărăm cărți când în ziua de astăzi putem citi pe kindle, online sau pe telefon? Iată câteva motive.

1. Ne distrează acum

Acesta este motivul cel mai evident. Cumpărăm cărți, în special lucrări de ficțiune, și într-o oarecare măsură și titluri non-ficțiune, pentru a ne distra. Aceasta reprezintă câteva ore de divertisment ușor sau profund. Evadăm într-o lume imaginară din mintea noastră. Acestea sunt cărți pe care le cumpărăm și începem să le citim în câteva zile, dacă nu în câteva ore. Dacă ne plac aceste cărți, le terminăm, iar dacă ne plac foarte mult, le recomandăm prietenilor și cunoscuților noștri.

Cărțile din această categorie au rate ridicate de finalizare, un factor de recomandare ridicat și viteză mare.

LIBRĂRIE ONLINE eMAG

Cu toate acestea, unele dintre aceste cărți sunt ceea ce mulți ar putea numi „plăceri vinovate” – cărți pe care nu vrem să admitem că le-am citit și pe care, prin urmare, este mai puțin probabil să le recomandăm unor străini sau prieteni de care nu suntem apropiați. Acestea din urmă sunt cărți cu rate și viteză ridicate de finalizare, dar cu factori de recomandare relativ mici. Unele, dar nu toate, ficțiunea de gen se încadrează în această categorie.

2. Ne distrează în viitor

Există un număr surprinzător de mare de cărți care sunt cumpărate nu pentru satisfacție instantanee, ci ca opțiuni pentru divertismentul viitor. Cărțile, cu alte cuvinte, au o opționalitate ridicată. Instinctele noastre de acumulare intră în joc, mai ales atunci când implică o ofertă.

3. Ne informează

Uneori cumpărăm cărți pentru a ne informa sau educa. Acestea sunt în mare parte opere de non-ficțiune. În funcție de calitatea lor și de cât de bine ne răspund nevoilor, pot avea rate de finalizare mari sau scăzute, pot să nu fie citite liniar de la început până la sfârșit, pot avea în mare parte viteză redusă, iar factorii lor de recomandare pot fi remarcabili sau teribil de slabi.

Eșecul de a termina aceste cărți este adesea o funcție a calității lor. Un caz special, însă, îl reprezintă cărțile de afaceri. Mulți au rate de finalizare extraordinar de scăzute, chiar și având în vedere vânzările vertiginoase, deoarece majoritatea cumpărătorilor citesc doar primele capitole. Cititorii înțeleg esența cărții sau absorb propunerea principală și apoi trec la altceva, lăsând cea mai mare parte a cărții necitită. Aceste titluri formează o categorie specială care au rate de finalizare foarte scăzute, dar pot avea totuși factori de recomandare foarte mari sau scoruri nete ale promotorilor.

4. Obligația de a citi

Acestea sunt cărțile pe care nu le alegem în întregime în mod voluntar, dar, indiferent de motiv, ni se desemnează să le citim. Acestea pot fi alegeri ale clubului de carte, dar, de cele mai multe ori, acestea sunt cărți care ni se atribuie la școală sau la facultate și sunt considerate clasice ale literaturii prin consens.

Cărți – IDEILE ZILEI

Acestea sunt, de asemenea, manualele pe care profesorul nostru ni le atribuie, titlurile profesionale pe care profesia noastră le prescrie și cărțile educaționale pe care le cumpărăm pentru noi înșine pentru studiu ghidat pentru a ne îmbunătăți abilitățile.

5. Presiunea socială de a citi

Uneori simțim presiunea socială de a citi o carte, dacă nu din alt motiv decât că toată lumea vorbește despre asta. Fie că este vorba despre „50 de nuanțe de gri”, „Numele trandafirului” sau ceva asemănător, ne simțim obligați să cumpărăm aceste cărți pentru că restul lumii le citește. Uneori le terminăm, dar uneori nu prea intrăm în ele.

LIBRĂRIE ONLINE: IDEI DE Cărți

6. Mă face să arăt inteligent

Cărțile sunt, de asemenea, simboluri de statut. Acestea sunt cărțile pe care le punem vizibil pe raftul din sufragerie pentru a spune ceva despre noi. Adesea, acestea sunt cărți pe care nu le-am citit de fapt, dar ne dorim ca lumea să creadă că le-am citit.

7. Nevoia de un cadou

Vânzările lunare de cărți în magazine arată două vârfuri proeminente pe an: sezonul de lectură de vară și sezonul de Crăciun. Cartea a fost cadoul perfect pentru mulți oameni de mult timp și rareori mai mult decât la Crăciun.

8. Impuls

Am menționat deja cum cumpărăm cărți care au prețuri foarte reduse, dar uneori nu doar dorința de divertisment viitor, ci teama de a pierde o carte te motivează să cumperi o carte. Este posibil ca tranzacția de astăzi să nu fie disponibilă mâine, iar prețurile mici ne împing să cumpărăm cărți din impuls – chiar să le acumulăm.

O altă formă de cumpărare impulsională de cărți apare atunci când cumpărăm într-un anumit context, cum ar fi în timp ce planificăm o vacanță, participăm la o lectură de autor sau în timpul unui eveniment similar. Anumiți stimuli de mediu ne fac să ne interesăm în mod deosebit de un autor, subiect sau subiect și, fiind într-o anumită stare de spirit, cumpărăm din impuls o carte conexă.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza