Atenție, clujeni! Final valabilitate extinsă a documentelor expirate în perioada pandemiei

by Oana Spiru

Data de 08.03.2022 a fost ultima zi în care a fost instituită starea de alertă (pandemie). Pe perioada stării de alertă actele (inclusiv certificatele de urbanism și autorizațiile de construire) au beneficiat de o extindere a valabilității. Acest lucru a însemnat ca documentele emise de autoritățile statului nu au expirat, ci și-au prelungit automat valabilitatea, prin efectul legii (L. 55/2020) până in data de 06.06.2022 (90 de zile de la încetarea stării de alertă).

Ce transmite arhitectul șef al Clujului, Claudiu Salanță:

  1. Ce se poate face cu certificatele de urhanism expirate?
    Din păcate nimic. Pentru realizarea investiției este necesară obținerea unui nou certificat de urbanism.
  2. Ce se poate face cu autorizațiile de construire expirate?
    În cazul în care lucrările prevăzute in autorizație nu sunt finalizate se poate obține o autorizație de continuare si terminare a lucrărilor. Pentru obținerea ei este necesară depunerea documentației inițiale însoțită de cerere și un memoriu justificativ cu evidențierea restului de executat.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza