Asociația Pro Infrastructură: Într-un scenariu ultra-optimist, ne așteptăm în 2020 la 64 de kilometri noi de autostradă

by admin

Asociația Pro Infrastructură a publicat o retrospectivă asupra anului trecut, precum și prioritățile necesare pentru 2020. Cum acestea din urmă nu sunt prea optimiste, oficialii organizației atrag atenția că „ultimul loc în UE pe partea de siguranță a cetățenilor în trafic nu mai trebuie să producă doar ridicări din umeri din partea decidenților”.

În privința anului 2019, reprezentanții Pro Infrastructură îl descriu drepr „plin de evenimente notabile în domeniul Transporturilor din România”.

„Anul a început cu promisiunile aiuristice ale ministrului interimar Rovana Plumb: 180 de kilometri de autostradă dați în trafic în 2019. S-a dovedit că estimarea noastră de 43 de kilometri a fost cea reală. Chiar și cei 43 au fost în pericol, după ce CNAIR a reziliat în august la 99% contractul pentru Lugoj-Deva lot 3, deschizându-l abia în ultimele zile ale anului”, arată aceștia.

Din martie este evocat un protest extraordinar la nivel național lansat de suceveanul Ștefan Mandachi. Astfel, metrul simbolic de autostradă construit de acesta a fost un manifest ce a ridicat sute de mii de oameni în toată țara, tot mai conștienți de nevoia de infrastructură de transport modernă.

„La 15 ani de la debutul construcției Autostrăzii Transilvania, au început într-un final lucrările și la granița cu Ungaria, pe un ”ciot” de 5 kilometri între Borș și Biharia, astfel încât vecinii maghiari ajunși cu autostrada M4 la Borș să nu păstorească la rândul lor ”autostrăzi muzeu”. Au început lucrările și la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, însă construcția drumurilor de legătură la pod este complet blocată”, descriu specialiștii.

De asemenea, pe Autostrada Sibiu-Pitești tronsoanele grele de munte sunt în continuare în aer, în lipsa studiilor geotehnice corespunzătoare, iar pe centurile Bucureștiului este un blocaj complet pe proiectele ce vizează centura existentă.

Pe calea ferată trenurile circulă în continuare lent și foarte lent, lucrările de întreținere pentru eliminarea miilor de restricții de viteză au fost mult sub necesar. Metroul bucureștean nu s-a întregit nici în 2019 cu magistrala din Drumul Taberei, însă a fost lansată licitația pentru realizarea magistralei 6 de la 1 Mai la Băneasa. Tarom a trecut prin nenumărate scandaluri și schimbări manageriale, iar reformarea internă care să îi permită să revină după ani de pierderi pe linia de plutire se lasă în continuare așteptată.

„În aceste condiții extrem de dificile cu care se confruntă infrastructura de transport din țară suntem rezervați cu privire la o îmbunătățire semnificativă în noul an. Într-un scenariu realist, ne așteptăm la 23 de kilometri noi de autostradă în 2020 (A3 Iernut-Chețani și A3 Borș-Biharia), iar într-un scenariu optimist și chiar ultra-optimist la 64 de kilometri noi de autostradă (A3 Iernut-Chețani, A3 Borș-Biharia, A10 Sebeș-Teiuș, A7 Bacău).

Ne dorim în primul rând ca principalele proiecte aflate în derulare să avanseze într-un ritm bun, cu suport mai ales din partea statului, dar și a constructorilor. Ministerul Transporturilor și companiile din subordine trebuie să găsească o altă viteză pentru derularea licitațiilor pentru noile proiecte ce, în unele cazuri trenează de mai bine de 3 ani. Realizarea studiilor geotehnice pentru secțiunile grele ale Autostrăzii Sibiu-Pitești nu mai poate fi neglijată după atâția ani de blocaje și tergiversări. Centurile Bucureștiului, Autostrada Comarnic-Brașov sau A7 și A8 din Moldova nu mai pot fi tratate cu indiferență și indolență.

Întreținerea infrastructurii exitente (drumuri, căi ferate, piste de decolare/aterizare) trebuie revigorată, fiind vitale proiectele de creștere a siguranței pentru cetățeni. Ultimul loc în UE pe partea de siguranță a cetățenilor în trafic nu mai trebuie să producă doar ridicări din umeri din partea decidenților”, au conchis oficialii Asociației Pro Infrastructură..

Te-ar putea interesa si

Comenteaza