O mare varietate de cărți și produse de papetărie, cafenea și spații de joacă, ateliere creative și educaționale, expoziții de artă și evenimente pentru promovarea artiștilor români – toate vor fi aduse împreună, în premieră națională, într-un concept nou de lifestyle propus de Cărturești, în cadrul proiectului RIVUS Cluj-Napoca.
RIVUS este cel mai amplu demers de reconversie industrială și regenerare urbană din țara noastră. Cu o investiție de peste jumătate de miliard de euro a companiilor IULIUS și Atterbury Europe, acesta se construiește pe fosta platformă industrială Carbochim, care a fost relocată și retehnologizată, păstrându-și activitatea de producție.
Proiectul va include un nou concept de edutainment al brandului Cărturești – un format de tip lifestyle centre care integrează componente culturale și experiențe educaționale, de divertisment și de relaxare. Astfel, Cărturești va fi un brand ancoră al proiectului RIVUS din Cluj-Napoca și va găzdui cea mai mare librărie din țară, cu o suprafață totală de 2.500 mp, construită pe două niveluri. Lanțul de librării va include în locația-concept o ofertă generoasă de carte, branduri noi pentru articole de papetărie, obiecte home decor, jucării și cadouri, dar și o cafenea, spații pentru evenimente, expoziții de artă și de promovare a designerilor români.
„Prin misiunea sa de peste două decenii, Cărturești este un spațiu care aduce oamenii împreună în jurul cărții și contribuie la formarea de comunități. Invitația de a deveni brand ancoră al proiectului RIVUS Cluj-Napoca ne onorează și reprezintă o recunoaștere a modului în care construim și oferim experiențe celor care ne trec pragul — fie ele creative, educaționale sau dedicate promovării lecturii. Pentru cititorii din Cluj pregătim o selecție bogată de cărți în limbile română, maghiară și engleză, zone speciale pentru hobby-uri, o gamă extinsă de produse home decor, spații pentru evenimente și alte surprize dedicate publicului din regiune”, a transmis Adrian Păun, Head of Marketing Cărturești.
RIVUS Cluj-Napoca va avea funcțiuni complementare celor de retail, office, servicii, ancore de specialitate și un parc de peste 5,2 hectare – elementul de atractivitate al proiectului, ce va facilita pentru prima oară accesul comunității la râul Someș și va asigura o conectare prin natură cu zonele adiacente.
„Prin RIVUS, am promis comunității clujene un proiect-experiență, o destinație pentru toate categoriile de public, care să răspundă dorinței locuitorilor de dezvoltare, socializare prin cultură și educație, divertisment de calitate și experiențe noi. Împreună cu cei de la Cărturești, le vom oferi clujenilor un concept de edutainment în premieră, prin amploare și varietatea opțiunilor propuse. La fel cum fiecare proiect nou pe care îl dezvoltăm este diferit de celelalte, conceptul Cărturești din RIVUS va fi unul al premierelor: mai mare, mai divers, mai antrenant, un spațiu mixt, care va încuraja lectura, dar și experiențele, joaca și educația prin joacă, socializarea, evenimentele artistice. Toate într-un decor inedit, surprinzător, care ne va transpune într-o lume a imaginației”, a spus Oana Diaconescu, Head of Leasing Retail IULIUS.
Investiția presupune transformarea fostei platforme industriale într-un pol urban activ și atractiv, cu spații office premium și cea mai mare suprafață de retail din țară, în care vor fi integrate peste 400 de magazine, servicii, facilități sportive și medicale, restaurante, dar și centre de entertainment pentru toate vârstele, cinema multiplex cu cele mai noi tehnologii, ancore de amploare, centru de arte performative și spații verzi create de la zero, cu peste 700 de copaci maturi și mai mult de 100.000 de plante decorative.
Despre RIVUS
Proiectul de reconversie urbană RIVUS este o investiție de peste 550 milioane de euro a companiilor IULIUS şi Atterbury Europe, prin intermediul căreia va fi redată comunității o fostă zonă industrială nevalorificată de 14 hectare. RIVUS se află în etapa de obținere a autorizației de construire, după ce, în luna august 2024, a fost aprobat Planul Urbanistic Zonal de către Consiliul Local.
Conceptul proiectului RIVUS, primul proiect realizat de renumiții arhitecți olandezi UNStudio implementat în România, este inspirat din ceea ce și-a dorit comunitatea clujeană.
RIVUS va integra:
– Cea mai mare suprafață de retail din România 142.000 mp (integrând atât mall-ull, cât și facilitățile de retail complementare), într-un concept mixed-use care completează experiența de shopping cu servicii și facilități publice și de timp liber.
– Peste 400 de magazine, inclusiv premiere regionale și naționale.
– Peste 30 noi restaurante-concept și cafenele cu orientare spre râul Someș.
– Un nou parc și spații verzi amenajate de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi și peste 100.000 de plante de diferite dimensiuni.
– Grădină japoneză pe acoperiș, fațade înierbate și acoperiș verde.
– Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, coworking și servicii.
– Centru de live arts, funcțiune culturală pentru prima dată integrată într-un proiect real estate din România.
– Concepte de entertainment pentru toate vârstele.
– Cele mai noi tehnologii cinematografice, în premieră în Transilvania, și open air cinema.
– Spații de birouri premium și green – 15.000 mp GLA.
– Investiții în conectivitate și mobilitate: pod rutier și două pasarele pietonale peste Someș,
modernizare străzi, piste de bicicletă, până la 4.800 de locuri de parcare, 1.200 de spații pentru biciclete etc.
Descoperă cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe platformele social media: www.instagram.com/rivuscluj, www.facebook.com/rivuscluj.