Centura Metropolitană a Clujului a intrat în linie dreaptă: Contractul de execuție pentru tronsoanele 2 și 3 a fost semnat.

by Bianca Baraboi

Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din zona Clujului a făcut un pas decisiv spre implementare. Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a anunțat semnarea contractului de proiectare și execuție pentru tronsoanele 2 și 3 ale Centurii Metropolitane, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, și a directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.

Valoarea contractului depășește 1,125 miliarde de euro, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene, bugetul de stat și bugetul local. Perioada de implementare este estimată la 48 de luni.

Proiect strategic pentru mobilitatea zonei metropolitane Cluj

Centura Metropolitană este un proiect de interes strategic, menit să reducă traficul din municipiu, să îmbunătățească conexiunile între localitățile din jurul Clujului și să crească atractivitatea economică a regiunii.

Contractul semnat prevede:

  • 23 km de drum de centură;
  • 16,9 km de drumuri de legătură;
  • 14 noduri rutiere;
  • 5 tuneluri (în zonele Făget și Hoia);
  • 95 de structuri rutiere (pasaje, poduri, viaducte, bretele, sensuri giratorii suspendate);
  • 30 km de piste de biciclete;
  • un centru de întreținere și coordonare;
  • spații de servicii și parcări moderne, inclusiv două parcări de scurtă durată.

Lucrările de consolidare vor juca un rol esențial, având în vedere relieful dificil al zonei Clujului. Proiectul include recalibrarea albiei pârâului Becaș, devierea și relocarea unor rețele edilitare, precum și proceduri complexe de expropriere care vor fi realizate etapizat.

Descrierea tronsoanelor

Tronsonul 2 începe în zona nodului 5 (Florești) și are o lungime de 9,6 km. Tronsonul 3 pornește din zona nodului 10 (Feleac, intersecția cu DN1 / Calea Turzii) și are o lungime de 14 km.

La acest moment, lucrările sunt deja în desfășurare în zona Cluj–Florești, fiind parte din primul tronson.

Contractul a fost atribuit unui consorțiu format din:

  • Dimex-2000 Company (lider),
  • Hydrostroy AD (asociat),
  • Integral Inzenjering A.D. Laktasi (asociat).

Primarul Emil Boc a declarat că autoritățile locale așteaptă o execuție responsabilă, de calitate și în termenele asumate, având în vedere importanța strategică a proiectului pentru întreaga regiune metropolitană.

La nivel național, proiectul Centurii Metropolitane a Clujului este comparabil ca valoare și complexitate cu cele mai importante investiții în infrastructură din București. Capitala are în derulare în prezent proiecte care însumează aproximativ 1,1 miliarde de euro, ceea ce subliniază că marile orașe din România intră într-o etapă de transformare profundă a rețelelor de mobilitate urbană și metropolitană.

Centura Metropolitană este un proiect de referință pentru dezvoltarea durabilă a Clujului și zonei metropolitane. Alături de metroul clujean, trenul metropolitan și alte investiții în infrastructură rutieră, acest proiect își dorește să redefinească modul în care se circulă și se trăiește în Cluj-Napoca.

După ani de pregătiri, avize și licitații, proiectul intră într-o etapă concretă de execuție, iar autoritățile locale și centrale își reafirmă angajamentul pentru finalizarea sa cu succes.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza